REENA SIDEK

Rabu, Mac 16, 2011

091 ; TIADA NOKTAH CINTA

Tajuk : Tiada Noktah Cinta
Karya : Emma Maizura
Terbitan : Alaf 21
Dimiliki Pada : 03/10/2009


Sinopsis :


Entah salah siapa, persahabatan yang indah terjalin bertukar menjadi igauan ngeri. Kerana percaya atas dasar sahabat, dirinya dianggap sebagai pencemar maruah! Ismadi membiarkan Fitrah sendiri mencari harga diri yang telah hilang dan hidup dalam sejarah hitam yang tidak tahu siapa penciptanya.
Hampa dan keliru menjadikan Fitrah seperti dikejar oleh bayang-bayang sendiri. Begitu takut untuknya berpaling apatah lagi melangkah. Bagi dirinya, di kiri kanan penuh onak yang tak sanggup untuk diredah. Dia rela berdiri di situ selagi boleh bernafas. Biarlah semuanya berlalu mengikut putaran waktu. Dan... dia sanggup menjadi penunggu yang hanya mengenang kisah lalu.
Sesekali, Fitrah ingin membebaskan diri daripada rantaian kenangan itu. Membuangnya jauh-jauh supaya hidup lebih tenang dan damai. Tetapi, bagaimana hendak disingkirkan kalau kenangan itu sering menerjah? Kadangkala dia rimas dengan belenggu itu. Terutamanya bila jiwa sepi kerinduan dan hatinya kontang dengan kasih sayang.
Kehadiran Daniel tepat pada ketikanya. Tetapi, Fitrah seakan bermain dengan masa. Baginya cinta yang baru berputik ini mesti dinoktahkan! Namun, gembirakah Fitrah dengan keputusan itu? Atau, luka lamanya akan berdarah kembali?

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRlInDuNgAn, MaKa ALLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn TeLaDaN, MaKa RASULULLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeDoMaN, MaKa AL-QURAN CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRiNgAtAn, MaKa KEMATIAN CuKuP bAgInYa
DaN bArAnGsIaPa TiDaK cUkUp DeNgAN sEmUa, MaKa NERAKA CuKuP bAgInYa