REENA SIDEK

Selasa, Mac 15, 2011

071 : MENITI BAHAGIA

Tajuk : Meniti Bahagia
Karya : Zihasra Aziz
Terbitan : Buku Prima
Dimiliki Pada : 16/05/2008


Sinopsis :


Kenyataan seringkali tidak sehebat impian. Begitulah terjadi pada Zailinna Afira. Kasihnya yang luhur terhadap Fazrul Azhan dipersiakan. Penantiannya selama 4 tahun dicurangi lelaki itu. Janji yg dimeterai u tk hidup bersama hancur berkecai.


Semenjak detik itu, Zailinna Afira tawar hati utk bercinta lagi. Namun begitu dia agak berajaya dalam bidang perniagaan. Zailinna Afira telah menubuhkan Mewah Holdings dan kini perniagaannya semakin maju.

Zailinna Afira mempunya saudara kembar tidak seiras bernama Zailissa Irma. Walaupun mereka kembar tetapi mempunyai perangai dan sikap yang berbeza dari segi pelajara, pekerjaan dan percintaan. Adiknya ini lebih cenderung dalam kehidupan sosial.
Kejayaan Zailinna Afira menyebabkan Datuk Zaidi menghantar Zailissa Irma ke luar negara belajar dlm bidang perniagaan. Setahun di luar negara Zailissa Irma telah berkawin dengan Izmir walaupun dia sudah pun bertunang dgn Addy Zafril, iaitu anak kepada datuk Johan yang merupakan sahabat Karib datuk Zaidi.
Addy Zafril kecewa dgn berita itu. Begitu juga dgn keluarga Datuk Zaidi, utk mempertahankan hbungan silaturrahim dgn Datuk Johan sekeluarga, Datuk Zaidi mencadangkan Zailinna Afira menggantikan tempat Zailissa Irma.
Mahukah Zailinna Afira menjadi pak turut? apa pula kata Addy Zafril mengai cadangan orang tuanya itu? Dan dapatkah Zailissa Irma menerima Addy Zafril sebagai abang iparnya?

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRlInDuNgAn, MaKa ALLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn TeLaDaN, MaKa RASULULLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeDoMaN, MaKa AL-QURAN CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRiNgAtAn, MaKa KEMATIAN CuKuP bAgInYa
DaN bArAnGsIaPa TiDaK cUkUp DeNgAN sEmUa, MaKa NERAKA CuKuP bAgInYa