REENA SIDEK

Khamis, Mac 17, 2011

121 ; GELORA ASMARA

Tajuk : Gelora Asmara
Karya : Haryani Kamilan
Terbitan : Buku Prima
Dimiliki Pada : 09/08/2008


Sinopsis :



Tengku Ryan, si mata keranjang. Juga digelar playboy profesional. Dgnrupanya yg kacak dan peninggalan pusaka yg banyak sudah cukupmembuatkan dia digilai ramai wanita. Linda anak hartawan dan Noragadis GRO adalah mangsa mainan perasaannya.


sikap ryan yg selalu leka dgn nikmat duniawi itu juga membuatkanEngku Zabedah dan Lokman cuba mengambil kesempatan utk merampassegala hartanya. Dengki & dendam telah lama bersarang dlm diri duaberanak itu.

Namun di suatu ketika, Ryan telah bertemu dgn Jelita, si gadis ayu ygtidak mempercayai perkahwinan. Jelita telah menutup pintu hatinyauntuk menerima mana-mana lelaki yg hadir dlm hidupnya. Bagi Jelita,lelaki hanya utk menyakiti. Pengalaman ibunya, Puan Eliza sedikitsebanyak mempengaruhi rasa hatinya. Kegagalan perkahwinan ibunya dulutelah menjadi punca Jelita meminggirkan soal rumah tangga.

Ryan berasa tercabar bila cintanya ditolak Jelita. Dia mencuba sedayaupaya yg mungkin utk memikat Jelita. Tapi malang tidak berbau, suatumalam disebabkan Jelita, Ryan telah ditimpa kemalangan yg secaralangsung telah mengubah kehidupannya.

Sejak itu, Jelita diserbu rasa bersalah dan sentiasa membantu Ryanutk memperbaiki kesilapan yg pernah dilakukan dulu. Mungkinkahkeakraban mereka itu bakal mewujudkan satu rasa cinta yang tulus danikhlas?

"Mata bertentangan, menautkan satu rasa. Rasa yang sukar untukdiungkapkan."

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRlInDuNgAn, MaKa ALLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn TeLaDaN, MaKa RASULULLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeDoMaN, MaKa AL-QURAN CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRiNgAtAn, MaKa KEMATIAN CuKuP bAgInYa
DaN bArAnGsIaPa TiDaK cUkUp DeNgAN sEmUa, MaKa NERAKA CuKuP bAgInYa