REENA SIDEK

Khamis, Mac 24, 2011

239 ; KATERINA

Tajuk : Katerina
Karya : Ahadiat Akashah
Terbitan : Rocket Kertas
Dimiliki Pada : 30/12/2010


Sinopsis :



Siapalah Katerina Di Hati Kasyah?
Segalanya tinggal memori – Ayu pergi takan kembali
Aku telah mengenali dua wanita hebat yang sempat aku labuhkan kasih sayangku. Juga… yang pernah aku cintai setulus hatiku. Walaupun aku tak dapat memiliki kedua-dua mereka… aku tetap berpuas hati dan bersyukur  ke hadrat Ilahi… setidak-tidaknya aku sempat membahagiakan mereka walau mungkin untuk sementara
Bagai tak terpijak kakinya di bumi,
bagaikan langit jatuh menghempap diri…
dugaan tiada terperi dengan sisa cinta suci yang tiada berbelah bagi,
mewarnakan semula pelangi cinta Kasyah yang telah mati.
Mungkinkah di persada indah akhirnya,
antara Kasyah dan Katerina…
atau di persimpangan beronak mereka dihamparkan?
Penuh debaran, bersilih cabaran…
yang datang dan yang pergi…
semuanya mengusutkan keadaan.
Kejelitaan Zahirah mengocak damai…
kerakusan Hisham semakin menghancurkan…
namun segalanya di tangan Tuhan!
Akan tumbangkah pohon cemara ke bumi…
atau menguntum bunga cinta di kaki pelangi?

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRlInDuNgAn, MaKa ALLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn TeLaDaN, MaKa RASULULLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeDoMaN, MaKa AL-QURAN CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRiNgAtAn, MaKa KEMATIAN CuKuP bAgInYa
DaN bArAnGsIaPa TiDaK cUkUp DeNgAN sEmUa, MaKa NERAKA CuKuP bAgInYa