REENA SIDEK

Isnin, Mac 14, 2011

010 ; BUATMU KEKASIH

Tajuk : Buatmu Kekasih
Karya : Aisya Sofea
Terbitan : Alaf 21
Dimili Pada : 26/10/2008


Sinopsis :


Tanpa Fikri, dunia Ika tidak bermakna. Tiada Lukman, betapa sepinya hati Farah. Betapa getir dugaan, Fuad tetap milik Umairah. Meski bertahun terpisah, hati Zainal hanya untuk Kay. Dan cinta suci Hanif, adalah memori terindah Intan Azureen
Tahun berlalu... Ika, Farah, Umairah, Kay dan Intan sedang meniti alam kedewasaan. Walau jauh di sudut hati mereka mengharapkan kebahagiaan, namun hakikat kehidupan bukan seindah yang diharapkan. Ada jiwa yang terluka, ada perasaan yang tersentuh, ada hati yang merana. Namun, dengan kekuatan kasih sayang. Segala dugaan cuba diatasi sebaik-baiknya.
BUATMU KEKASIH, menggambarkan betapa akrabnya kita dengan watak-watak dalam karya terdahulu hingga merasakan bahagia mereka turut menghirup udara yang kita hirup, tinggal di bawah langit yang sama dan juga berlampukan sinaran bulan yang satu. Khusus untuk pembaca tersayang, saya titipkan khabar terkini pasangan-pasangan yang pernah saya ilhamkan. Semoga dengan kisah yang saya lakarkan ini dapat memberi iktibar untuk kita meniti hidup seharian.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRlInDuNgAn, MaKa ALLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn TeLaDaN, MaKa RASULULLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeDoMaN, MaKa AL-QURAN CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRiNgAtAn, MaKa KEMATIAN CuKuP bAgInYa
DaN bArAnGsIaPa TiDaK cUkUp DeNgAN sEmUa, MaKa NERAKA CuKuP bAgInYa