REENA SIDEK

Isnin, Mac 14, 2011

044 ; CINTA SEJATI

Tajuk : Cinta Sejati
Karya : Azra Aryriesa
Terbitan : Buku Prima
Dimiliki Pada : 04/07/2009


Sinopsis :


.Zarif. Cintanya terhadap Zara hanya hadir setelah betahun wanita itu meninggalkannya. Bimbang kehilangan cinta membuatkannya memilih untuk mengunci mulut dari meluah kata hati. Namun mampukah dia terus bertahan tatkala rindu semakin menghambat hati?


"Yash, manusia boleh datang dan pergi bersilih ganti dlm hidup kita, tetapi cinta tidak begitu. Cinta sejati adalah cinta yg hanya sekali hadir dlm seumur hidup. Cinta sejati itu datng dari hati yg ikhlas dan suci. Ianya lahir tanpa dipaksa-paksa. Dan cinta itu akan kekal utuh selamanya biar apa jua berlaku," ucap Imran tenang.



Dosa yg dihumban ke atas Mia membuatkan Yashmaan hanyut dalam arus penyesalan. Kekesalan yg akhirnya mengajar lelaki itu erti cinta yg sebenarnya. Namun tiada dirinya utk meraih kembali cinta yg pernah dipandang sepi kerana Mia telah dimiliki sahabat baik sendiri. Lalu, sampai bila dia harus hidup dgn cinta dan rindu yg tak pernah surut?



Cinta. Sesuatu yang sukar utk ditafsirkan. Abstrak dan subjektif. Anugerah Tuhan yg tidak ternilai. Cinta mampu mengubah segalanya. Namun, benarkah cinta sejati akan terus kekal walaupun zaman terus dibenam waktu? Cinta, kau hadir setelah dia berlalu pergi...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRlInDuNgAn, MaKa ALLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn TeLaDaN, MaKa RASULULLAH CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeDoMaN, MaKa AL-QURAN CuKuP bAgInYa
BaRaNgSiApA YaNg MeNgInGiNkAn PeRiNgAtAn, MaKa KEMATIAN CuKuP bAgInYa
DaN bArAnGsIaPa TiDaK cUkUp DeNgAN sEmUa, MaKa NERAKA CuKuP bAgInYa